Wednesday, November 30, 2011

Allah's Love

Assalamualaikum. :)


Just want to share something I read last night. .


Why we scare with die?
         Coz we have many sins. Because we fell in love with this world, many things that we have not get. .
When we know that we have many sins, why don't we turn to Him?? What are we waiting for??


Nobody is perfect. .Always do something wrong, but Allah is Maha Penyayang. .




          " Aku adalah sebagaimana hamba-Ku sangkakan mengenai-Ku, dan Aku bersamanya ketika mana dia mengingati-Ku. Sekiranya dia mengingati-Ku dalam satu majlis, maka Aku akan mengingatinya dalam majlis yang lebih mulia lagi. Sekiranya dia mendekati-Ku sejengkal, maka Aku mendekatinya sedepa. Sekiranya dia mendekati-Ku sedepa, meka Ake akan mendekatinya  lebih daripada itu. Sekiranya dia datang mendekati-Ku dalam keadaan berjalan, maka Aku akan mendekatinya dalam keadaan yang pantas." [Hadis Riwayat Muslim]


           " Allah memanjangkan tangan-Nya pada waktu malam untuk mengampunkan pembuat dosa di waktu siang dan Allah memanjangkan tangan-Nya pada waktu siang untuk mengampunkan pembuat dosa pada waktu malam SEHINGGALAH TERBIT MATAHARI DARI BARAT." [Hadis riwayat Ahmad dan Muslim]


See. .It is Allah's love. .
Oh my.. who take this opportunity, huh?


Jom sama-sama kita berubah. . ^^

No comments: